Roodgele brieven (7): Engelse verrassing

Hey Niet te Kraken,

Hoop jij ook zo dat die Engelse spits met die moeilijke naam ons gaat verrassen? Dat zou toch prachtig zijn. Dat wij dan weer net een spits hebben die niemand kent. Want laten we eerlijk zijn: hij heeft dan wel in Engelse jeugdelftallen gespeeld, maar deze man ken jij toch ook niet? Ik kijk heel soms The Football League Show op BBC op zaterdagavond. Heel laat is dat, na Match of the Day nog. Een normaal mens slaapt dan gewoon. Vorig seizoen wel een paar keer Blackpool voorbij zien komen, maar die spits is niet blijven hangen bij mij. Hebben ook een kutseizoen gehad dat Blackpool trouwens. Wisten al vrij vlot dat ze gingen degraderen. Gezeik met de eigenaar, supporters die de laatste wedstrijd van het seizoen nog stillegden. Mooiste bericht vond ik dat ze daar twee weken voor de start van de competitie pas acht spelers vast hadden liggen. Acht! En daar zat dan nog niet eens één keeper bij. Dat is toch humor? Stel je voor dat dat bij Go Ahead Eagles zou gebeuren. Dan ontploft de boel online denk ik. Dan krijgt Edwin Lugt elk uur wel tien twittertjes met de vraag waar die spelersaankondigingen blijven. Gekke club dat Blackpool. Misschien dat die spits er daarom maar drie inschoot in 38 wedstrijden. Is niet heel veel hè. Hebben jullie nog Engelse spitsen in jullie archief zitten? Ik ken alleen John Linford nog. Scoorde twee doelpunten bij NAC-uit in 1990. Zijn daar beelden van? En ook een keer een verhaal gehoord dat hij in de rust gewoon naar huis ging toen hij gewisseld was. Dan heb je schijt aan alles.

Maar even terugkomend op jouw brief. Ik denk ook niet dat de spelers van nu alles nog bijhouden. Die plakboeken van vroeger moeten smullen zijn geweest. Inderdaad zetten ze nu nog wel her en der een bericht op social media, maar ik denk niet dat ze een fotoboekje maken via de Hema of Kruidvat, met als titel ‘Wij gingen Europa in’. Terwijl het een heel leuk aandenken is. Er moet toch iemand in de selectie zijn die zoiets op wil pakken. Even van iedereen alle leuke foto’s verzamelen en dan mooi bundelen. Paar grappige teksten erbij en klaar. Zoiets kost misschien vijftien of twintig euro. Kan Puck Postma of Nick de Bondt wel doen. Die spelen toch nooit.

Hoe we er verder voorstaan qua selectie? Ik weet het niet. Straks tegen Excelsior en Helmond Sport kan je wel een beetje zien hoe en wat. Volgens mij maken de meeste supporters zich momenteel vooral druk om de nieuwe verzorgster. Iedereen is wakker geschud. Een vrouw op de bank. Redelijk uniek. Chelsea had er ook eentje. Die was ook meteen model. Deze weet ik niet. Suzanne heet ze zag ik. Mensen hebben haar al helemaal nagetrokkenm via Facebook. Zwemfoto’s gepikt. Vind ik wat ver gaan. Ik keek even op haar Twitteraccount en ze kan Eagles nog niet goed schrijven. Is dan wel jammer hè. Hopelijk wordt ze het zonnetje op de bank, samen met Knippenberg. Vorig seizoen zag het er allemaal zo chagrijnig uit. Dat moet beter kunnen. Ik vind best dat er gelachen mag worden.

Je gaat op vakantie dus? Wel ergens waar ze een goede Wifi verbinding hebben? En nog belangrijker: Is er een voetbalclub in de buurt? Ik probeer mijn vakanties altijd zo veel mogelijk rondom een voetbalwedstrijd plannen. En dan, terwijl je daar al bent, opmerkt dat er een wedstrijd is. ‘Hey, kijk eens. Ze spelen zaterdag thuis!’ Weet zij veel dat je die kaartjes al lang in de tas hebt.

Veel plezier!

Roodgele Groet,

Buitenkantje Links

In ‘Roodgele Brieven’ gaan bloggers http://www.niettekraken.nl/ en Buitenkantje Links in op de laatste ontwikkelingen rondom Go Ahead Eagles

Geef een reactie

