Roodgele brieven (11): Doelstelling en de boekenmarkt

Hey Niet te Kraken,

Weinig nieuws over Go Ahead Eagles hier. Het blijft maar stil rondom Leon de Kogel. Mooie naam, maar of hij echt een aanwinst is? Het is lastig allemaal. Ik weet ook niet wie er voor de rest allemaal op de lijstjes staan. Het is nog wel een puzzel zo vlak voor de start van de competitie. Wat vind jij? Waar moeten we op inzetten? Ik vind persoonlijk dat we bij de eerste drie moeten spelen. Net gedegradeerd, één van de hogere spelersbudgetten en natuurlijk ons stadion. Als je daar naar kijkt mag daar op ingezet worden. Volgens mij heeft de club zelf ‘Top-5’ als doelstelling uitgesproken. Vind ik te karig. Nog anderhalve week geduld en dan zien we meteen waar we staan. Die PSV’ers gaan natuurlijk jongens opstellen die dat weekend op de bank hebben gezeten bij het eerste. Dan weet je het al wel hè…

Over twee weken moet het stadion al bespeelbaar zijn. Dat is snel. Ik was er van de week nog even, maar er moet best nog veel gebeuren. Dat wordt nog een aardige klus. Ik weet niet hoe het zit met de bouwvak, maar dan moeten die gasten maar wat eerder aan de slag. Helm op en hard werken! Ik zag ook dat er nu in totaal drie lounges komen. Ik heb geen idee of het aantal sponsoren ook zo flink is toegenomen, maar drie lounges is best veel. Vorige seizoenen was het soms in één lounge al rustig en nu moeten ze er drie vullen. Ik vind het aardig ambitieus. Die nieuwe stroming met commerciële mensen binnen de club mag hard aan de slag om alles te vullen. Geen idee of sponsoren echt warm lopen voor een ‘Telstar-thuis’.

Weet je waar ik zin in heb? De boekenmarkt! Ben je al terug van vakantie zondag? Mooi man, beetje langs de kraampjes struinen, op zoek naar een boek dat je nog niet hebt. Niet te lang hoor. Een uurtje of twee maximaal. Daarna even wat drinken op het Welle terras. Daar komen ook figuren op af hoor. Van die freaks die er ’s ochtends om zes uur al lopen, omdat ze graag de eerste willen zijn. De meest marktkramen zijn dan nog niet eens opgetuigd. Sandalen aan, sokken heel hoog opgetrokken en gaan met dat karretje achter hun aan. Onderweg meegebrachte broodjes opeten en stiekem al stukjes lezen in hun gekochte boeken. Ieder zijn hobby.

Vorig jaar wel een topkraam ontdekt. Die beste man had verschrikkelijk veel voetbalboeken. Hij stond als je van het pontje af komt aan de linkerkant, tweehonderd meter lopen. Nee, gekkigheid. Dat ga ik natuurlijk niet verklappen. Straks zijn alle leuke boeken al weg als ik kom. Ga die kraam maar lekker zelf zoeken. Die verkoper had heel veel Nederlandse, Belgische en Duitse boeken. Vorig jaar kocht ik er ‘We love you Eagles’, dat fotoboekje. Was al een jaar uitverkocht, maar hij had het. Hij vroeg er zelfs nog een knaak meer voor, de oplichter. Maar daar kijk ik naar uit. Vanaf maandag is de blik weer gericht op de competitie.

Tot snel en als ik nog voor een boek moet kijken hoor ik het wel.

Roodgele Groet,

Buitenkantje Links

In ‘Roodgele Brieven’ gaan bloggers http://www.niettekraken.nl/ en Buitenkantje Links in op de laatste ontwikkelingen rondom Go Ahead Eagles

Geef een reactie

