Roodgele brieven (13): Ook wij gaan beginnen

Hey Niet te Kraken,

Die Bart Vriends hè. Gekke foto zo in zijn onderbroek. Ik zou persoonlijk mezelf niet laten fotograferen in onderbroek. Daar zit ook niemand op te wachten denk ik. Maar ik denk dat de gemiddelde voetbalchick wel op een foto van Bart zit te wachten. Hij is, denk ik, wel een knappe dude. Goedgebekt ook en bekend in heel Nederland. Denk dat er regelmatig meiden zitten te soppen op de tribunes als Bart weer iemand getackeld heeft. Die geilen daar op, dat is een feit. Denk dat die meiden wel geluk hebben. Hij zal toch wel gewoon bij Go Ahead Eagles blijven. Maar waar maken we ons eigenlijk druk om? Nog niemand heeft interesse getoond in hem. En anders verkopen we hem voor vijf miljoen. Bouwen we daar meteen twee nieuwe tribunes van.

Gisteren is het hele feest weer begonnen. Ik lag op de bank en wilde een wedstrijdje uit de Eerste Divisie gaan kijken. Blijkt er opeens een schakelprogramma op Fox Sports te zijn. Dat was vet joh! Allerlei wedstrijden door elkaar heen met NAC-Volendam als hoofdwedstrijd. Zo is zelfs de Eerste Divisie leuk. Alle doelpunten van de avond kwamen voorbij. Echt mooie televisie. En dat NAC is toch ongelofelijk? Ik had daar wel wat van verwacht, maar die kregen even op hun flikker. 1-4 is toch niet normaal? Ik vind NAC een mooie club, maar met Robert Maaskant aan het roer gun ik ze weinig. Het was echt gênant dat ze nog een soort van ereronde liepen. Dat doe je niet na zo’n afgang. Dan moet je gewoon accepteren dat je door veertienduizend supporters uitgefloten wordt.

Tijdens het schakelprogramma ook Marnix Kolder zien scoren. Die win vrij simpel met Emmen. Het is hem gegund. Maar wij hebben nu Leon de Kogel. Precies dertien minuten nadat ik je brief binnen kreeg vandeweek werd hij vastgelegd. Alsof ze het erom deden bij Go Ahead Eagles. Ik ken de Kogel niet zo goed, maar hoop dat hij net zo goed speelt als dat ene seizoen bij VVV. Denk wel dat hij hier past, alleen is het afwachten of hij het waar kan maken en tegen de druk kan hier in Deventer.

Maar maandag beginnen wij dus ook. Het gekke is dat ik de wedstrijd van aanstaande maandag ook nog een oefenwedstrijd vind. In het verleden oefende we in de voorbereiding weleens tegen PSV 2 en nu is het opeens voor de competitie. Het blijft raar, maar het gaat er wel meteen om. Dat is het kutte eraan. Het is maar afwachten met wie PSV gaat starten. Straks zal je zien dat ze opeens met Ritzmaier ofzo gaan spelen en die is niet heel slecht. Ik ben nog niet zo zeker van een goed resultaat.

Heb je nog gelezen was de doelstellig van Dennis Demmers was? Hij heeft ergens gezegd dat nacompetitie halen het minimale is. Lijkt me ook logisch, want tegenwoordig heb je met een negende plaats nog nacompetitie. Persoonlijk vind ik dat we bij de eerste drie moeten eindigen, zoals ik een week geleden al zei. Wat vind jij? Laat het maar weten na Jong-PSV-uit.

Rustig aan!

Roodgele Groet,

Buitenkantje Links

In ‘Roodgele Brieven’ gaan bloggers http://www.niettekraken.nl/ en Buitenkantje Links in op de laatste ontwikkelingen rondom Go Ahead Eagles

Geef een reactie

