Roodgele brieven (15): Dit hadden we even nodig

Hey Niet te Kraken,

Zo, dit hadden we even nodig hè na afgelopen maandag. Eindelijk weer een keer een klinkende overwinning in De Adelaarshorst. Het is lang geleden dat we een keer zo dik gewonnen hebben. Kan zo snel even niet bedenken tegen wie dat was. Het is wel een opluchting hoor. Die wedstrijd tegen Jong PSV hakte er bij mij wel aardig in. Ik heb de trainer vervloekt door de laffe tactiek die hij toepaste en de spelers uiteraard ook, want ik vond het maar een stel watjes bij elkaar. Stuk voor stuk ook, niemand uitgezonderd.

Ik had vandaag ook nog niet echt zin om te gaan. Die regen hè, verschrikkelijk. Dan daalt bij mij de motivatie meteen een stuk. Maar uiteindelijk zat ik gewoon weer op mijn eigen vertrouwde stoel. Was nog wel even een dingetje want ik had opeens een nieuwe buurman. Mijn eerdere buurman is verhuisd naar de nieuwe Vetkamptribune. Nu kwam er opeens een vreemde aan en eiste zijn stoel op. Daar zat al iemand anders, maar het was toch echt zijn eigen stoel. Zijn we netjes allemaal een plekje opgeschoven. Is toch altijd even wennen zo’n eerste wedstrijd. Opeens duiken er dan nieuwe mensen op. Ik vond het sowieso uniek dat er opeens 9500 toeschouwers waren. Al waren die er niet natuurlijk, want de hoofdtribune was verschrikkelijk leeg. Dat was schrijnend. De club leeft volop, maar de sponsoren lieten het op de tribune flink afweten.

Dennis Demmers lijkt in ieder geval geleerd te hebben van zijn fout om zo behoudend te starten. Vandaag waren de intenties vanaf het begin duidelijk. Opjagen, aanvallen en scoren. 5-0 was wat mij betreft ook wel genoeg. Meteen met 12-0 winnen schept te veel verwachtingen. Leuk ook dat Orhan Dzepar scoorde. Jij haalde hem eerder dit seizoen al aan. Ik zag zaterdag de laatste training in het stadion en toen viel hij op door één prima actie. Hij dartelde zo tussen een paar concurrerende middenvelders door, alsof ze er niet stonden. Kan bijna niet anders dat hij op basis van die ene actie in mocht vallen. Dit was er een perfecte wedstrijd voor in ieder geval.

Qua voetbal valt er eigenlijk niks te zeiken, ook weleens een keer fijn. En die nieuwe tribune hè. Ben echt onder de indruk. Ik hoop dat die het hele seizoen een beetje vol blijft. De tribune is echt imposant hoor. Ook belangrijk was dat de koelkasten aan de achterkant lekker koud stonden afgesteld en je kan er prima schuilen als het regent. Alweer een paar plusjes.

Nu volgende week Den Bosch-uit. Kan zomaar zijn dat we na die wedstrijd opeens weer heel anders praten. Zou wel typisch Eagles zijn. Zal Bart Vriends er dan nog bij zijn? En Alex Schalk? Ik las ergens dat hij graag weg wil. Nooit begrepen dat ze hem gehaald hebben overigens. Past niet in het systeem dat Go Ahead Eagles voor ogen heeft. Dus voelt zich op alle plekken niet maximaal op zijn gemak. Dus gaan wij vast ook nog wel een nieuwe speler halen, of twee. Nog twee weken het transferfront in de gaten houden.

Spreek je snel weer!

Roodgele Groet,

Buitenkantje Links

In ‘Roodgele Brieven’ gaan bloggers http://www.niettekraken.nl/ en Buitenkantje Links in op de laatste ontwikkelingen rondom Go Ahead Eagles

Geef een reactie

