Roodgele brieven (23) : Complimenten

Hey Niet te Kraken,

Lekker. Ik ben weer terug in Deventer. Klinkt heel kinderachtig, maar ik ben altijd weer blij als ik terug ben. De laatste paar dagen van de vakantie hunker ik er al naar. Niet dat ik het niet leuk vind in buitenland, maar ik hou gewoon van dat vertrouwde. Niet afhankelijk zijn van van alles en nog wat. De plaats van bestemming was dit keer Valencia. Joekel van een stad en toch ook weer niet. We zaten midden in het centrum van het centrum. Kleine steegjes enzo. Uiteraard even bij het stadion van Valencia wezen kijken. Aanradertje hoor voor als je daar bent. Helaas was het gezinstechnisch niet mogelijk om naar de wedstrijd te gaan. Wie weet later nog een keer, en anders gewoon heel veel foto’s kijken.

Jij was vol lof over de radiomannen van Deventer Radio. Een beetje op jouw aanraden heb ik de wedstrijd tegen RKC, bij gebrek aan streams, ook maar via hun gevolgd. Misschien lag het aan de wedstrijd, maar ik werd er niet enthousiast van. Ik luister nooit sport op de radio eigenlijk. Alleen laatst de laatste helft van Jack van Gelder van Oranje tegen Turkije geluisterd. Dat vond ik dan wel aardig. Het verslag van RKC-uit boeide me niet, maar het zal dus aan de wedstrijd gelegen hebben. De muziek hielp ook niet mee. Europe en Queen draaiden ze onder andere. Neem aan dat ze de rechten op de muziek van tegenwoordig niet hebben, anders snapte ik de muziekkeuze niet. Maar prima dat ze het doen natuurlijk die live-uitzendingen voor de thuisblijvers.

De commentaren achteraf over het spel waren ook niet heel lyrisch. Maakt allemaal niks uit. Drie punten en veilig op de derde plek. Langzaamaan kruipen we naar boven, naar de eerste plek die ik opportunistisch voorspeld heb. Vrijdag tegen Sparta heb ik echt zin in. Dat wordt een echte kraker in een uitverkocht huis.

Donderdag eerst nog even naar de Waag. Benieuwd naar die collectie van de wedstrijden tegen Celtic. Het hoofdstuk over deze wedstrijd in jullie Niet te Kraken boek heeft me enthousiast gemaakt. Daar stonden eindelijk een keer nieuwe dingen in. Heel knap om dat vijftig jaar na dato zo te brengen. En ik wil dat luciferstadion weer een keer zien. 206.000 lucifers zitten er dus in? Hoeveel van die kleine doosjes lucifers zullen dat zijn? Dat vind ik dan weer interessant. Het is in ieder geval vakwerk. Die beste man moet wel geduld hebben gehad. Echt supermooi. Mijn complimenten aan alles waar jullie een aandeel in hebben gehad. Dit is ook het laatste geslijm, want ik ga verder niet overdrijven.

Bladerde woensdag de VI nog even door. Stond nog een stukje over Notts County in. Jouw held Amevor zit op de tribune. Hoe kan dat nou? Volgens de trainer komt iedereen weer aan bod, aangezien er 46 wedstrijden gespeeld moeten worden. Maar na tien wedstrijden op de bank terecht komen vind ik wel vlot. Hij zal toch niet overschat zijn?

Roodgele Groet,

Buitenkantje Links

In ‘Roodgele Brieven’ gaan bloggers http://www.niettekraken.nl/ en Buitenkantje Links in op de laatste ontwikkelingen rondom Go Ahead Eagles

Geef een reactie

