Roodgele Brieven (27) : Zeiken en uitdagen

Hey Niet te Kraken,

Het was een vrij doodnormale avond qua resultaat gisteren vond ik. De vijfde thuisoverwinning alweer. Als we die lijn even doorzetten hebben we aan het einde van het seizoen in ieder geval 54 punten uit thuiswedstrijden gehaald. Dat is een aardige basis. Nu in uitwedstrijden nog wat punten sprokkelen en we blijven lekker bovenin staan. Ik zag een bericht van iemand dat we het nu ‘wel aardig’ doen. Maar ik vind dat we het gewoon goed doen. Dat klinkt alweer een stuk positiever.

We kunnen hier nogal zeiken in Deventer, dat is nu wel bekend. Dit seizoen is het niet anders. Ondanks de tweede plek ligt onze trainer Demmers steeds onder een vergrootglas. Vooral na nederlagen is het bingo. De naam van Dwight Lodeweges als eventuele vervanger heb ik ook al gelezen. Die is net vijf dagen weg bij Heerenveen… Ik vind het een beetje treurig. Elke wissel ligt onder een vergrootglas. Weken achter elkaar roepen supporters om een middenveld met twee offensieve spelers. Gisteren speelden we met twee offensieve spelers, maar de eerste helft zie ik dan geen ander voetbal ofzo. We moeten het ook niet te moeilijk maken allemaal. Na de wedstrijd heb ik de boel nog geanalyseerd met diverse andere supporters en allemaal denken ze er anders over. Dat is ook wel weer knap. Maar ik heb in ieder geval het idee dat Demmers het nooit goed kan doen. Vooralsnog staat hij met zijn elftal tweede en daar kan je weinig kritiek op hebben.

suzanne

Het viel me vrijdagavond ook op dat de verzorgster Suzanne zo uitdagend aanwezig was. Waar elke andere verzorger tegenwoordig in een groot trainingspak het veld op rent, liep zij met een klein colbertje met daaronder een wit blousje en een provisorisch verzorgerstasje, wat eigenlijk gewoon een rugtasje was uit de clubshop. Je merkte aan het publiek dat zij hierdoor helemaal opfleurden. De B-side zong opeens verliefde liedjes. Ze waren stapelgek op haar. Zou dat haar doel zijn geweest om de boel even flink op te hitsen? Als je naar haar kledingkeuze kijkt, denk ik van wel. We hebben het al eens vaker over haar gehad en ik vermoed dat dit niet de laatste keer zal zijn. Laten we het erop houden dat haar verschijning best uniek is in Nederland.

ouder

Wat ik ook uniek vind is een oude vrouw die me nu al een paar keer is opgevallen de laatste tijd. Ik schat haar een jaar of tachtig en zag haar met een rollator voor het hek staan. Ook was ze op de Brink toen er die oude Kowet-liederen gezongen werden, met een ouderwets gebreide sjaal om. Dat zijn die uitzonderlijke gevallen. Mooi vind ik dat. Benieuwd of ze onze brieven leest. Dan zou ik haar nóg toffer vinden.

In je laatste brief tikte je over het stadion en dat het nu helemaal af was. Een ding stoor ik me nog aan. Die muur. Dat moet toch beter kunnen? Ergens zal er toch wel een potje zijn om dat ding naar de grond te gooien en opnieuw met mooie stenen op te bouwen? Zet wat Deventer vakmensen bij elkaar en je hebt binnen een poep en een scheet een muur staan. En dan een metertje meer richting de straat, zodat er achter de Leo Halle-tribune weer iets meer ruimte is. Dan is het kans op gezeik daarover ook weer een stuk kleiner.

Nu dinsdag eerst een fijn bekerpotje. Heb ik zin in. Ik hou van bekervoetbal en ik hoop met mij nog meer mensen, want het stadion moet wel lekker vol zitten.

Roodgele Groet,

Buitenkantje Links

In ‘Roodgele Brieven’ gaan bloggers http://www.niettekraken.nl/ en Buitenkantje Links in op de laatste ontwikkelingen rondom Go Ahead Eagles

One thought on “Roodgele Brieven (27) : Zeiken en uitdagen

Geef een reactie

