Roodgele Brieven (29): Op kop blijven en uitbreiden

Hey Niet te Kraken,

Sorry, ik ben een beetje laat met mijn antwoord op je brief. Ik was er even helemaal ondersteboven van dat we nu al de eerste plek van de ranglijst bereikt hebben. Zo snel had ik het niet verwacht. We voetballen nog niet eens goed en staan nu al bovenaan. Wat als dat balletje écht lekker rondgaat? Maar wat kloten dat Chris David nu zo’n zware blessure heeft. Dat is wel een spelertje hoor. Die gaan we uiteraard missen. Ik ben benieuwd hoe Demmers dat op gaat lossen. Je hoopt natuurlijk dat Orhan Dzepar die rol op zich gaat nemen, maar ik weet niet of hij daar al klaar voor is. En anders zal het Jeffrey Rijsdijk wel worden. Die mag wel iets meer lachen in het veld vind ik. Hij heeft het mooiste beroep van de wereld, maar dat zie ik niet aan zijn gezicht. Jammer.

De manier van coachen van Demmers is me nog niet eerder opgevallen, maar ik zit ook helemaal aan de andere kant. Ik zie alleen Michel Boerebach onderuit gezakt in zijn stoel zittend de wedstrijd lezen. Waar jij de trainers ziet, zie ik vooral de grensrechters. Die rennen altijd gestrest langs de lijn. Ik kan geen plezier bij hun ontdekken. Het is allemaal zo serieus. En dan worden ze vaak ook nog uitgescholden door het publiek. Ze kunnen het eigenlijk nooit goed doen. Soms heb ik weleens medelijden met ze, maar op andere momenten scheld ik ze ook uit. Een beetje krom als ik het zo opschrijf. Maar je hebt wel gelijk denk ik. Ik was vroeger nogal een luie speler en dan stond er langs de kant altijd een trainer ‘FANATIEKER’ te schreeuwen. Dan deed ik altijd net of het niet hoorde, maar je krijgt het altijd mee en het verlamd ook wel een beetje. Dan draaide ik daarna de bal wel in het doel achter de keeper, maar niet in de kruising, zoals ik voor ogen had.

Met verbazing las ik dat de foto van onze verzorgster ervoor gezorgd heeft dat we een recordaantal lezers hadden. Zijn onze supporters zo op zoek naar vrouwen? Zijn ze zo wanhopig? Ik ben onder de indruk van al je commerciële plannen rondom haar, maar je zegt het zelf ook al. Er is maar één echte vrouw bij Kowet en dat is Jannie. Als Suzanne een eigen mok zou krijgen, moet Jannie een eigen mok, een glazenset, een eigengemaakt biertje en een krat krijgen. Jannie bracht een jaar of vijf geleden kroketten rond in het uitvak van Helmond. Dat soort dingen vergeet ik niet. Dan stijg je bij mij een fiks aantal plaatsen. En ze liked hoogstpersoonlijk nog weleens berichten op Facebook. Dus geen discussie mogelijk.

wpid-wp-1446584190619.jpg

Vrijdag eerst maar weer eens drie punten pakken. Een seizoen met alleen maar thuisoverwinningen lijkt me wel wat, maar Dordrecht is altijd een lastige tegenstander voor ons, maar dat vinden ze waarschijnlijk van ons ook. En wij zijn de koploper, dus ze moeten gewoon achter ons aanlopen en niet andersom. Of klinkt dat nou arrogant? Ajacieden zouden zoiets zeggen of niet? Dan neem ik dit terug. Ik neig meer naar Rotterdam. Go Ahead Eagles en Feyenoord lijken dit seizoen ook wel een beetje op elkaar qua prestaties. Thuis vrij zeker en uit wat minder. Als liefhebber kijk ik wel uit naar de klassieker dit weekend. Die kan denk ik niet meer tippen aan die bekerpot van vorige week. Daar zat alles in. Maar aan de andere kant: als ik de wedstrijd mis is het geen ramp. Ik volg dit seizoen de Eredivisie een stuk minder. Waarom hoef ik niet uit te leggen.

Ik las bij Edwin Lugt een twittertje dat het stadion vrijdag alweer bijna uitverkocht is. Je zou bijna gaan denken aan een volgende uitbreiding. Een nieuwe IJsseltribune moet er toch zo kunnen staan? Of het financieel haalbaar is weet ik niet, maar de Leo Halle tribune stond er ook binnen een poep en een scheet, dus dat moet met de IJsseltribune ook kunnen. Ik zie kansen.

Roodgele Groet,

Buitenkantje Links

In ‘Roodgele Brieven’ gaan bloggers http://www.niettekraken.nl/ en Buitenkantje Links in op de laatste ontwikkelingen rondom Go Ahead Eagles

Geef een reactie

