Roodgele Brieven (31) : Klote

Hey Niet te Kraken,

Het is alweer even geleden dat ik je schreef. Er is een hoop gebeurd in de tussentijd, maar dat had niets met Go Ahead Eagles te maken. Daar ga ik verder ook niet op in. Ik zit nu lekker op de bank FOX Sports 3 te kijken. Te wachten op FC Oss-Go Ahead Eagles, helaas niet met Sierd de Vos als commentator. Die man weet van een verschrikkelijke wedstrijd iets moois te maken. En ik heb zo’n naar voorgevoel dat het niet veel soeps wordt vanavond. We gaan wel winnen overigens, maar het zal niet sprankelend worden.

Ik zie net de invulling van uitvak. Er zijn weinig supporters meegereisd. Logisch, met zo’n verplichte buscombi. Nog niet zo kort geleden wilde ik overal bij zijn en alle thuis- en uitwedstrijden bezoeken. Maar uitwedstrijden ben ik wel klaar mee. Dat gedoe met bussen of ergens je kaart verplicht omwisselen als je met de auto gaat. Het zal allemaal wel, maar ik heb daar geen zin meer in. Ik wil relaxed naar een stadion rijden en mijn eigen plan trekken. En dat kan tegenwoordig niet meer, dus houdt het op. Gelukkig staan we nu bovenaan en komt alles gewoon live op FOX. Je hoort dan weleens termen als ‘normalisatie’ voor de supporters, maar dat is allemaal nog zo ver weg. Regeltjes voor en regeltjes na is het en ik zie dat niet snel veranderen. Jammer, maar ik ga nu even die wedstrijd kijken.

(In dit stuk keek ik liggend met een paar bakjes chips en glazen cola de wedstrijd)

Oef, dat was even schrikken vanavond. Het eerste half uur zag ik het wel zitten. We speelden bij vlagen wel aardig voetbal volgens mij. Paar kansjes, maar allemaal net niet doortastend genoeg. Maar dan krijg je zo’n knullige goal tegen en dan is het helemaal weg. ‘Ondergrens’ is dan zo’n mooie term. Ze zakten er allemaal stuk voor stuk doorheen. Ik moest nog lachen toen één van die jongens van FC Oss een flinke kans miste vlak na de 1-0. Iemand appte toen ‘Zo slecht zijn die jongens van Oss dus’. Maar daarna waren wij helaas niet veel beter. Dikke nederlaag dus. Wanprestatie en geen eerste plaats meer. Klote!

Maar vrijdag weer nieuwe ronde nieuwe kansen. Ik ga hier ook niet slecht van slapen ofzo. Vind ik vooral zonde van mijn nachtrust. Wat ik me trouwens net bedenk. Dit was een mooie avond geweest om een spelletje Monopoly te spelen. De Deventer versie dan welteverstaan. Maar die heb ik niet. Jij wel? Hou daar wel van die Deventer promotie en het schijnt echt een gigantisch succes te zijn.

Nou, ik ga nog even zappen. Rustig aan en tot de volgende brief.

Roodgele Groet,

Buitenkantje Links

In ‘Roodgele Brieven’ gaan bloggers http://www.niettekraken.nl/ en Buitenkantje Links in op de laatste ontwikkelingen rondom Go Ahead Eagles

One thought on “Roodgele Brieven (31) : Klote

Geef een reactie

