Roodgele Brieven (33): Dat was niet best

Hey Niet te Kraken,

Ik kom net van het toilet. Derde keer al vandaag. Altijd als er een flinke derde helft is geweest heb ik daar last van. Meestal hoef ik pas een dag na de wedstrijd echt naar de wc. Heb ik nu een alibi? Ik hoorde dat er gisteren gecontroleerd werd bij de toiletten op meegebrachte bekers. Ondankbare taak, maar wel logisch natuurlijk. Zou die gek dan ook echt gebaald hebben? Of zou hij nog gelachen hebben om al die aandacht na zijn ‘daad’? Toch blijf ik het een apart verhaal vinden. Iemand doet dus echt de moeite om in een lege beker te poepen. Dat is toch bizar? Zou het niet kunnen dat een toilet per ongeluk als prullenbak gebruikt wordt door een willekeurig iemand en dat diegene dan gewoon doorspoelt. Die poep kan dan ook van iemand daarna komen en dat het zich daarna ophoopt. Misschien ben ik te goedgelovig, maar ik kan me echt niet voorstellen dat iemand een beker pakt en deze volpoept. Moet je ook flink wat poep in huis hebben trouwens. Maar genoeg hierover. Ik las dat je met een haak die bekers er zo uit kan vissen. Dat scheelt de Supportersvereniging weer wat euro’s.

Het verhaal van de klok dan maar. Ik sprak een paar weken geleden iemand die in die tijd dichtbij die verbouwing stond. Die zei dat die klok gewoon gebruikt is voor opvulling onder de tribune. Scheelde weer twee kruiwagens zand. Zou bizar zijn, aangezien het wel een relikwie is natuurlijk. Het zou wel een stunt zijn als er straks opeens een klok tevoorschijn komt. Dan ga je wel even schrikken lijkt me. Het mysterie eindelijk opgelost. Maar zo ver zijn jullie nog lang niet denk ik. Ik wacht trouwens nog steeds op het moment dat het zo stil is in het stadion, dat ik die klok hoor tikken. Maar op de een of andere manier is het nooit stil. Of we moeten nonstop juichen, of het is zo slecht zoals gisteren tegen Eindhoven. Er was weer ouderwets gemor op de tribunes. Vanaf de tiende minuut ongeveer en het hield daarna niet meer op.

Ik verbaasde me gisteren vooral. Hoe kan je zo slecht voetballen? Het was echt verschrikkelijk om naar te kijken. Vrijwel alle spelers faalden. Schenk speelde nog wel ok en Wolters deed ook nog wel zijn best. Maar verder? De roep om Dzepar is na gisteren ook wel weer even de kop ingedrukt denk ik. Leuk dat hij een talent is, maar dit is wel even twee niveaus hoger natuurlijk. En dan die verdediging hè. Ongelofelijk. Nieuwpoort, Vriends en Van de Meer. Ze deden allemaal niks goed. Wat zal Vriends hebben? Die worstelt zichtbaar met zichzelf op het veld. Doet zeer aan de ogen. Misschien moet hij in de Eerste Divisie wel te veel voetballen, terwijl hij meer een speler is die gewoon lekker zijn man uit moet schakelen. Ik weet ook niet goed wat ik met van Ewijk aan moet. Ik lees overal op social media dat hij op ‘tien’ moet, maar hij is wel erg heel nonchalant soms. Wel een speler met een actie, maar daarna stokt het vaak.

En als het even niet loopt krijgt de trainer vanzelf kritiek. Logisch, want hij is verantwoordelijk. Feit is dat er momenteel weinig lijn in zit. Dat valt Demmers aan te rekenen. Aan de andere kant: als van de elf spelers er acht openlijk falen, wat kan de trainer daar dan aan doen? Ik weet nog niet of het falen van de spelers de schuld is van de trainer. Ik vind het te vroeg om over ontslag enzo te praten. We stonden twee weken geleden notabene nog eerste. Dat hebben we hier vrijwel nooit meegemaakt. Ik ergerde me gisteren wel aan de wissel van Kenny Teijsse. Heel leuk dat hij hard werkt en dat hij een keer tegen HSC in de beker voor zoveel onrust zorgde dat Go Ahead Eagles toch nog won, maar nadat hij in het veld kwam was het één grote chaos op het veld. We speelden op een gegeven moment ook zonder middenveld had ik het idee.

Maandag al kans op herstel. Volendam-uit. Jarenlang één van de favoriete uitjes van ons supporters. Een aantal keer ‘vooruit’ geweest. Voor de wedstrijd de kroegen op de Dijk in. Mooie dagen waren dat. Liep niet altijd even goed af, meestal door overmatig drankgebruik. Maar wel veel gelachen daar. Volendam is niet voor niets het favoriete uitje voor menig voetbalsupporter. Aan de zijkant van de Dijk, schuin naar beneden, zit een prachtig kroegje. Die mensen vinden het niet erg als er een keer vreemden binnenkomen. Die eigenaar kijkt na de tijd altijd met veel plezier in zijn kassa. Maar ik weet niet of er nog vaak supporters mogen komen. Wij in ieder geval niet meer. Al een paar jaar niet meer. Maandag ook weer een verplichte buscombi. Ik kijk lekker op de bank naar Fox.

En dan ga ik nu even Googelen op ‘ongesteld in de kleedkamer’. Toch nog een goed weekend gewenst!

Roodgele Groet,

Buitenkantje Links

In ‘Roodgele Brieven’ gaan bloggers http://www.niettekraken.nl/ en Buitenkantje Links in op de laatste ontwikkelingen rondom Go Ahead Eagles

One thought on “Roodgele Brieven (33): Dat was niet best

Geef een reactie

