Roodgele brieven (37) : Alle ballen op De Kogel

Hey Niet te Kraken,

Afgelopen weekend was ik inderdaad in London. In eerste instantie voor een concert. Clutch heette de band. Misschien ken je het wel. Ze zijn ooit een keer of vijf in Deventer geweest om het Burgerweeshuis plat te spelen. Door al dat oefenen zijn ze wat gegroeid en nu speelden ze in een zaal voor drieduizend liefhebbers. Ze knalden anderhalf uur lang, met soms even een rustpuntje tussendoor. Zoek het anders maar op op Spotify. Echt een lekker bandje.

Maar als je toch in London bent, kan je ook net zo goed even een wedstrijd meepakken toch? Het werd Queens Park Rangers, waar toevallig Jimmy Floyd Hasselbaink zijn debuut maakte. Jij wist te melden dat hij eerder dit seizoen Mawouna Amevor naar Burton wilde halen? Ik geloof het graag, maar ik heb het de trainer niet kunnen vragen. Na de wedstrijd was hij meteen binnen. Logisch, want ik denk dat hij even bij moest komen van de wedstrijd. Foei wat slecht! Het lukte beide clubs (ze speelden tegen Burnley) niet de bal drie keer naar dezelfde kleur te spelen. Ongelofelijk hoor. Spelers krijgen daar gigantische salarissen, zelfs op het tweede niveau, maar ik heb geen lijn in het spel kunnen ontdekken. Alleen maar heel hard rennen, hard werken en ballen de tweede ring inschieten. Ik vond het niet zo gek dat het 0-0 werd. Gelukkig konden we daarna vrij snel de pub in. Mocht je ooit naar QPR gaan, zoek dan The White Horse op. Prachtige voetbalpub. Met vloerkleed en al.

FB_IMG_1450340644811

Je beschreef in je vorige brief uitgebreid de wedstrijd tegen NAC. Daar is dus alles wel over gezegd. Wat ik vooral mooi vond was de blijdschap van iedereen op het veld. Dennis Demmers in een innige omhelzing met zijn assistenten. En dan De Knip ook nog erbij. Die wilde eigenlijk op hun rug springen, maar hij wist zelf ook wel dat dat niet ging lukken. Die gasten hebben de laatste tijd ook zoveel stront over zich heen gekregen dat je ze zo’n overwinning ook wel gunt. Ik wel tenminste. Wat je al zei, iedereen verwachtte een 5-0 nederlaag. Op Unibet werd al gegokt op dikke nederlagen. Ik hoop dat daar flink op verloren is.

Heb je ook nog op Leon de Kogel gestemd als beste speler van de periode van de Jupiler League? Ik wel. Ik was fan van de werklust van Marnix Kolder. Over hem geen slecht woord, maar uiteindelijk willen we allemaal een spits die veel scoort en die hebben we nu. Veertien doelpunten al. Als hij op deze manier doorgaat, gaat hij de 25 halen hoor. Hoe lang geleden is het wel niet dat we zo’n veel scorende spits hadden? Erik Tammer? Gert van de Brink? Maar de rest loopt wel iets achter denk ik hoor. Ik neem trouwens wel aan dat De Kogel er morgen even drie inschiet om zijn verkiezing te vieren. Daar mag ook best een penalty tussen zitten. Die tellen ook.

Nog even terug naar Amevor dan. Vond je die echt zo goed? Ik vond het maar een ‘slaoperd’. Hoe hij ook juichte na die goal bij Vitesse. Leuk dat hij naar het uitvak liep, maar ik zag niet echt vreugde ofzo. Hij speelt bij Notts County ook niet zo vaak. Zag dat hij afgelopen weekend in de zevende minuut van de blessuretijd in mocht vallen. Dat zegt wel genoeg hè. Aan de andere kant was het onze laatste international. Misschien mag hij volgend seizoen een keer langskomen als Matchlegend.

Roodgele Groet,

Buitenkantje Links

In ‘Roodgele Brieven’ gaan bloggers http://www.niettekraken.nl/ en Buitenkantje Links in op de laatste ontwikkelingen rondom Go Ahead Eagles

Geef een reactie

