Roodgele Brieven (39): Wakker geschud

Hey Niet te Kraken,

Ik moest even je adres weer opzoeken, want het was alweer een tijdje geleden dat ik je schreef. Het was voor de laatste competitiewedstrijd tegen Fortuna Sittard. Ik ging er toen wel een beetje vanuit dat we die wedstrijd wel gingen winnen. Iets te makkelijk over gedacht. Die avond was een flinke klap in het gezicht. De zoveelste in korte tijd. Daarna heb ik me ook voorgenomen om niets meer te lezen of op te zoeken op social media over onze club. Dat is me redelijk gelukt. Ik was een soort van Eaglesmoe.

De afgelopen seizoenen heb ik wel vaker van die dipjes gehad. Vorig jaar nog onder Foeke Booy, maar ook een paar jaar daarvoor met Erik Ten Hag. Én met Andries Ulderink en dan kan ik nog wel even doorgaan. Dennis Demmers staat nu ook in dat rijtje van trainers die mij een dip hebben bezorgd. Een tegenstander van Demmers wees me erop dat het een schande was dat een trainer ervoor kon zorgen dat ik nu even niets meer met Go Ahead Eagles te maken wilde hebben. Vond ik wat kort door de bocht. Ik ontkrachtte het door die eerder genoemde namen op te lepelen.

Maar dit weekend werd ik weer wakker geschud. Het trainingskamp heb ik even overgeslagen. Een oefenwedstrijd tegen Nijkerk. Tja, dat geloof ik allemaal wel. Je weet toch nooit wat goed is. Vorig jaar was het Portugal en dan verwacht dat dat positief werkt, maar toen speelden we daarna in Tilburg tegen Willem 2 de meest inspiratieloze wedstrijd van het seizoen. Misschien is in Rheden wel de gevoelige snaar geraakt. En misschien zijn de nieuwe spelers wel echt een toegevoegde waarde. Ik ken ze niet, dus laat me verrassen.

Het meest verrassende was natuurlijk de invulling van de stoel van assistent-trainer. Scott Calderwood, die vanwege privézaken afscheid neemt en Harry Decheiver die zijn plek overneemt. De grote vraag is of dat allemaal gaat klikken. Decheiver is natuurlijk wel een naam in Deventer, met als speler een flinke staat van dienst. Als trainer in het betaalde voetbal nog niet. Heel leuk dat hij in de luwtekampioen is geworden met de A1, maar dat niveau is allemaal nog te laag. Hij wordt nu ook onderdeel van een technische staf, die nauwlettend gevolgd wordt. Is toch allemaal weer anders. Ik snap trouwens niet dat een oud-speler als Decheiver niet de papieren heeft voor trainer Betaald Voetbal. Zo’n man moet toch de ambitie hebben om daarin wat te betekenen? Maar misschien is hij wel bezig, dat weet ik niet. Hopelijk ontstaat er een klik tussen de twee. Je hoort veel verschillende verhalen daarover, maar dat is allemaal van horen zeggen.

Vrijdag Jong PSV dus. Ik heb er nog geen zin in. Het is zo’n moetje, maar wel meteen een hele belangrijke. Hopelijk hervinden de jongens zich weer een beetje, zodat we bovenin blijven hangen. Sparta staat al wel ver weg en op basis van de laatste wedstrijden is enig positivisme natuurlijk helemaal niet aan de orde.

Je zei in je laatste brief dat je Bert van Marwijk nog zag lopen tijdens Fortuna Sittard-thuis. Ik heb er deze winterstop soms nog eens over nagedacht. Die adviserende rollen van hem en van Ten Cate. Dat is toch allemaal veel te vrijblijvend? Ik vraag me echt de meerwaarde af. Misschien wordt dat allemaal wel veel te mooi gemaakt. En nu zitten ze allebei veelal in zo’n olieland te cashen. Ik geef ze groot gelijk overigens, maar voor Go Ahead Eagles is dat toch killing? Mensen moeten uren willen maken voor de club. Adviseren kunnen wij ook. Alleen zullen ze niet zo snel naar ons luisteren.

Ik ga alvast mijn seizoenkaart zoeken. Die heb ik de laatste wedstrijd boos in de container voor het plastic gegooid. Gelukkig zijn er nu andere afhaalmomenten, anders was ik mijn kaart kwijt geweest.

Roodgele Groet,

Buitenkantje Links

In ‘Roodgele Brieven’ gaan bloggers http://www.niettekraken.nl/ en Buitenkantje Links in op de laatste ontwikkelingen rondom Go Ahead Eagles

Geef een reactie

