Roodgele Brieven (47) : Er overheen walsen

Hey Niet te Kraken,

Mijn voornemen was om zaterdag nog een brief te sturen, maar na de vrijdagavondwedstrijd had ik er even geen zin in. Je schreef dat Harry Decheiver een goede indruk op je maakte. Als ik zijn interview de dag voor de wedstrijd tegen VVV zag vond ik hem ook wel lekker fris praten. Geen moeilijke poespas verder. Maar hoe duidelijk de trainer ook praat, als zijn spelers na één tegendoelpunt al in de war raken houdt het snel op hè. Daar had Dennis Demmers ook al last van. Die pot tegen VVV was toch verschrikkelijk? Eén van de ergste die ik de laatste jaren gezien heb in De Adelaarshorst. Je had het erover dat het op de tribune zo stil was tegen FC Den Bosch, maar tegen VVV was het nog erger. Ik ben uiteindelijk eerder weggegaan.

image
(foto: Henny Meyerink)

Gisteren toch maar een stream opgezocht om ‘Jong Ajax-uit’ te kijken. Ik zag Andries Ulderink de boel coachen. Hij heeft een leuk elftal onder zijn hoede daar. Jonge jongens met mogelijkheden. Zijn elftal speelde bij vlagen vlotter voetbal dan hun eerste. Volgens mij zit Ulderink daar wel op zijn plek. Mooie man ook wel. Harde werker en een echt voetbaldier. Als hij Quincy Promes in zijn selectie had gehad in 2010 waren we toen al gepromoveerd, dat weet ik zeker. Go Ahead Eagles wachtte gisteren vooral af. Achteraf wel zonde dat die penalty vlak voor tijd onterecht was, maar over dat gelijke spel mogen we niet klagen volgens mij. Wel jammer dat Leon de Kogel weer uitviel. Zo’n boom van een vent moet toch wel tegen een stootje kunnen? Ik mis bij hem wel wat mannelijkheid. Zonde, want dat kan hem zelf ook verder helpen in zijn carrière.

Meteen na de wedstrijd lekte het nieuws uit dat Hans de Koning benaderd is voor de rol van nieuwe trainer. Zijn naam wordt al langer genoemde hè bij de supporters. Hij heeft blijkbaar indruk gemaakt. Moet zeggen dat ik hem niet zo gevolgd heb buiten zijn tijd bij FC Volendam. Toen deed hij het wel goed. Ik vraag me soms weleens af waarom een trainer hier in zou stappen. De kans op een slechte beurt op de CV is best groot. Go Ahead Eagles is gewoon een hele moeilijke club om te trainen. Je moet ergens een snaar raken bij de spelers, maar welke? Je wordt als het ware in het diepe gegooid en je moet je maar zien te redden. En dan heb je ons, de achterban, ook nog die over je schouder meekijkt en in je nek hijgt.

Ik had zelf niet echt een shortlist van trainers, maar ik ben voorstander van een aparte naam. Iemand die niemand verwacht. Ik word nu waarschijnlijk afgeschoten, maar met Patrick Kluivert zou ik ook gaan praten. Kijken wat zijn intenties zijn. Kan nooit kwaad. En dan weet ik ook wel dat anderen meteen naar zijn verleden wijzen, maar daar gaat het nu niet om. Gisteren noemde iemand Hans Kraay om dit seizoen af te maken. Lijkt me ook humor, en heeft het bij zijn amateurclubs best goed gedaan. We weten allemaal hoe Jimmy Calderwood de boel hier wist op te jutten. Kraay lijkt me ook zo’n type.

Vrijdag de kraker tegen RKC. 1 punt uit hun laatste vijf wedstrijden hebben ze gehaald. Moeten we kunnen hebben toch? En dan daarna weer een ereronde lopen na een overwinning. Die ererondes na nederlagen moeten ze echt mee stoppen. Dat moet op de agenda bij de eerstkomende vergadering van de club. Afschaffen die plichtmatige rondjes. Heeft niemand zin in. Gelukkig walsen we vrijdag waarschijnlijk over RKC heen en tanken we meteen weer wat vertrouwen. Is ook nodig, want Telstar komt wel erg dichtbij nu…

Roodgele Groet,

Buitenkantje Links

In ‘Roodgele Brieven’ gaan bloggers http://www.niettekraken.nl/ en Buitenkantje Links in op de laatste ontwikkelingen rondom Go Ahead Eagles

Geef een reactie

