Roodgele Brieven (49) : Op naar de Play-offs met Hans

Hey Niet te Kraken,

Naar verluidt ligt de trainingskledij van Hans de Koning al klaar, dus dan zit die laatste krabbel van Dennis Demmers er ook aan te komen. Wordt ook wel tijd overigens. Het heeft in ieder geval langer geduurd om het contract te ontbinden dan het verbinden na het ontslag van Foeke Booy. Heb je dat nog meegekregen trouwens? Foeke ging even los op oud-trainer van Cambuur, Henk de Jong, die zelf opgestapt is. En Henk de Jong ging daarna los op Foeke. ‘Als ooit naar buiten komt waarom Foeke niet de nieuwe trainer van Cambuur werd, dan komt hij Leeuwarden nooit meer in,’ zei de Jong. Dat zijn teksten. De Jong zei ook dat Booy al een tijdje achter zijn baan aanzat. Booy nam Demmers heel veel kwalijk nadat hij ontslagen was, maar nu doet hij in de pers precies hetzelfde bij De Jong. Gekke wereld die voetballerij.

image

Las vanochtend in de krant dat De Koning ambitieus is en gaat voor ‘vier keer is scheepsrecht’. Drie keer is hij promotie misgelopen in de play-offs. Hij heeft Go Ahead Eagles meerdere keren zien spelen zegt hij. Mooie teksten uiteraard, maar of het reëel is vraag ik me af. Eerder dit seizoen heb ik in mijn enthousiasme geroepen dat we kampioen gingen worden, maar dat gaat niet meer gebeuren. Het zou mooi zijn als we de eerste ronde van die play-offs kunnen overslaan. Zag gisteren al een grafiekje voorbij komen. Zoals de stand nu is, spelen we tegen Telstar. Moeten we kunnen hebben toch…

Was vrijdag toch weer een mooie avond, die diep in de nacht in de stad eindigde. Soms moet je een overwinning even goed vieren. Ik kwam meer supporters tegen en allemaal waren ze opgewekt. Maar goed voetbal heb ik weer niet gezien. Het ging allemaal erg moeizaam. Het is dat die jongen van RKC één op één met Zwarthoed over zijn eigen benen struikelt, anders speel je gewoon gelijk. Ik heb ook niet meer de illusie dat we nog gaan verrassen in de play-offs. We hebben geen Quincy Promes, of een Jarchinio Antonia, die opeens op dreef kunnen zijn. Dat zie ik Van Overbeek, Sarota, Maatsen of Dzepar namelijk niet doen. Het is allemaal net niet en het lijkt allemaal niet in elkaar te passen.

Heb je nog gelezen dat Edwin Lugt de hekken weg wil hebben langs het uitvak? Ik vind het nogal ambitieus. Een beetje onzin ook. Waarom zou je je daarmee moeten onderscheiden? De kans dat het een keer misgaat is misschien niet bijster groot, maar als het dan misgaat heb je de poppen aan het dansen en wordt er een groot drama van gemaakt. Bij de club weten ze ook wel dat de harde kern precies naast het uitvak zit. Die paar keer dat er veel supporters van de uitpartij mee zijn, is er ook altijd hectiek. Niet heel erg heftig ofzo, maar er is wel veel aandacht voor elkaar. Stel je voor dat dat zonder hekken zou zijn. Dan wordt er wel veel geëist van de beveiliging die er tussen staat. Ik vind het een veel te ambitieus plan. Laat men eerst maar zorgen dat de onvrede onder de eigen supporters wat getemperd wordt.

image

Verder heb ik weinig te melden eigenlijk. Ik ga even de data opzoeken van de play-offs. Volgens mij mogen we meteen de maandag na ‘NAC-thuis’ al aan de bak. Ik laat het je weten.

Roodgele Groet,

Buitenkantje Links

In ‘Roodgele Brieven’ gaan bloggers http://www.niettekraken.nl/ en Buitenkantje Links in op de laatste ontwikkelingen rondom Go Ahead Eagles

Geef een reactie

