Roodgele Brieven (53) : Lekker puzzelen

Hey Niet te Kraken,

Heb je echt alle brieven teruggelezen? Dan heb je ook gelezen dat ik ergens in september (denk ik) geroepen heb dat we kampioen zouden worden. Daar heb ik nu een beetje spijt van. Ik heb me toen laten leiden door het opportunisme van een gemiddelde voetbalsupporter. Ik had beter moeten weten. Maar ik was toen blij dat we bleven winnen, ondanks dat er toen al volop gezeur was over de trainer. Eigenlijk was het een soort lange neus richting alle criticasters. Maar uiteindelijk kreeg ik zelf de deksel op de neus. Toch blijf ik het nog steeds vreemd vinden dat de ploeg in die tijd wel wedstrijden over de streep kon trekken. Voetbal is toch niet alleen maar gebaseerd op geluk?

Ook de trainers na Demmers zijn blijven zoeken naar een juiste formatie. Ik vraag me af of De Koning al een beetje weet hoe hij deze ploeg gaat klaarstomen voor de play-offs. Ik neem aan dat hij de puzzel van bijvoorbeeld het middenveld ook lastig zal vinden, zoals het hele seizoen al het geval is. Dat bleek wel uit vorige week toen hij opeens met Teijsse op de proppen kwam als linkshalf. Dat had niemand verwacht. En dan zijn vanavond Lambooij en Daemen niet beschikbaar, zodat het weer puzzelen wordt. Enige stabiele factor lijkt Van Ewijk te zijn. ‘Iedereen’ vindt hem een ‘nummer tien’, maar ik vraag het me al acht maanden af of hij dat wel is. Ik heb altijd het idee dat hij zelf denkt dat hij in de speeltuin speelt. Lekker vrijblijvend. Maar misschien vergelijk ik hem wel te veel met Promes en Falkenburg. Spelers van een iets ander kaliber. Wat voor type speler Van Ewijk wel is weet ik ook niet. Het is ook geen buitenspeler volgens mij. Bij De Graafschap stond hij vaak met die lange draak in de spits, die tegen ons twee keer scoorde. Als een soort Victor Sikora rondom Bram Marbus. Ik hoop dat hij vanavond het tegendeel bewijst en dat hij me weet te overtuigen.

Ik las in de krant dat Go Ahead Eagles binnenkort gesprekken gaat voeren met drie gegadigden voor de functie van technisch manager. Misschien ben ik te ongeduldig, maar dat duurt me dan alweer te lang. Voor zo’n gast dan ‘ingewerkt’ is zijn we alweer twee maanden verder. Het was fijner geweest als die man er al vanaf februari geweest was, zodat hij een goed beeld van de huidige selectie had kunnen schetsen, samen met de aanwezige trainers. Daar een mooie visie bij schrijven en invullen met wat je al hebt en wat eraan zit te komen vanuit het tweede en daaronder. Die Joey Groenbast bijvoorbeeld viel me reuze mee, maar dat is pas één wedstrijd hè. We hebben meer rechtsbacks gehad die goed debuteerden. Maar hij heeft wel dingen die me bevallen. Is fel en wil ook mee naar voren. Het is echter nog geen Dennis Hulshoff.

Maar ook betreft zo’n technisch manager zijn we weer afhankelijk van voorzitter Lugt en consorten. We kunnen daar toch geen invloed op uitoefenen. In de krant stond dat Lugt wel wat voelt voor inspraak voor de supporters. Ik weet niet zo goed wat ik daarvan moet denken. Er zijn al genoeg supporters die verbeterpunten aangeven, via allerlei media, maar op de een of andere manier lijkt dat nooit goed, of nogal vertraagd, aan te komen. Het beeld van de supportersraad, wat dan de grote gesprekspartner van de club is, is ook al niet heel erg positief.

image

Op z’n tijd loop ik een rondje door de stad en inderdaad staat er nogal wat leeg. Maar zou jij bijvoorbeeld dat stadion neerzetten in de oude Schoenenreus, of in die dierenwinkel in de Proosdijpassage? Is er dan nergens plek in de lounge tijdelijk, tot er ooit wel een mooie plek voor komt? Het is in ieder geval zonde dat het niet altijd te zien, want het is een prachtig item. Lastige situatie. Gelukkig hebben we de foto’s nog.

Veel plezier vanavond!

Roodgele Groet,

Buitenkantje Links

In ‘Roodgele Brieven’ gaan bloggers http://www.niettekraken.nl/ en Buitenkantje Links in op de laatste ontwikkelingen rondom Go Ahead Eagles

Geef een reactie

