Roodgele Brieven (55) : We kunnen nog dik winnen

Hey Niet te Kraken,

Wat een weekend hè. Die #komoptan-seizoenkaartenactie, daarna de knallende 5-0 overwinning, het doelpunt van Jannie en ook nog de oplossing van de bekerpoeperzaak. Hier doen we het allemaal voor. Onze brievenconversatie met alleen maar gezeur verveelt op een gegeven moment ook natuurlijk. Ik sprak iemand in real life en hij vergat nog weleens een brief te lezen. Zo gaat dat. Gelukkig kunnen we nu de boel weer even positief belichten.

Allereerst wil ik nog even terugkomen op de ‘Discodel’ waar je het in de vorige brief over had. Ik vind het respectloos voor de frikadel, deze onzinversiersels. Hierna is ook nog een frikadel met vlokken geïntroduceerd. Gadverdamme, het idee alleen al. En waar eindigt dit? Straks zitten we bij geboortes van kinderen frikadellen met muisjes te eten. Of met kleine kinderen frikadellen overgoten met Brinta pap. Voor de XXL-frikadel ben ik wel te porren overigens. Dat blijft een topuitvinding. De frikadel an sich is mijn topper onder de snacks. Die kan je lekker vlot opeten en vult ook even een uurtje of anderhalf. Prima voer.
image

Heb je je seizoenkaart al verlengd, of hoef je niet zo nodig op het shirt? Leuke actie van de club. Dat mag gezegd worden. Hiermee kan je weer veel supporters porren, die dat nou eenmaal leuk vinden om op een shirt te staan. Nu nog maar hopen dat het een mooi shirt wordt. Straks wordt dat shirt heel lelijk opeens. Kom je opeens met je naam op een regenboog-shirt (a la VFL Bochum) te staan. Word je daar je hele leven om uitgelachen. Probeer je naam er dan er dan maar weer eens van af te krijgen. Dat wordt lastig hoor.

Die goal van Jannie was mooi. Ze pakte even haar moment na het laatste fluitsignaal. Beetje hooghouden en daarna dat verwoestende schot. Toen ik als hele kleine jongen weleens naar de training ging kijken hield Jannie ook al vaak hoog. Moet zeggen dat ze toen beter was. Haar balcontrole viel me tegen vrijdag. Het schot was wel goedgeplaatst. Het paste allemaal wel bij de avond. De sfeer was weer vrolijk.
Dat kwam natuurlijk door de 5-0. Eindelijk werd er weer binnen tien minuten gescoord en toen was het ook meteen klaar, of kwam het echt door die tactische zet van Hans de Koning. De Kogel speelde op ‘tien’ achter Ten Den. Dat kan wel tegen dit Top Oss. Foei, wat waren die gasten slecht. Ik vraag me af of dit systeem ook werkt in uitwedstrijden. Normaliter spelen we dan een meter of 20-30 meer teruggetrokken. Thuis spelen we automatisch veel dieper. Ik zie De Kogel niet echt meters maken in uitwedstrijden. Zo’n type speler is het toch helemaal niet. Maar hopelijk zit ik er gigantisch naast. Ze hebben nog twee weken om daar op te trainen. Almere City Efsie is in vorm volgens mij, dus dan weet je het.
image

Drie thuiswedstrijden achter elkaar op vrijdagavond vond ik best pittig. Wie die planning heeft gemaakt moet zich kapot schamen. En dan in april vier keer achter elkaar uit op een vrijdag. Heel erg vervelend. Wat zou de bekerpoeper bijvoorbeeld gaan doen in die maand? Zou hij op andere plaatsen zijn hobby gaan uitoefenen. Hij bestaat dus echt. Ik hoopte nog op toeval, maar er is echt iemand zo gek dit te doen. Een heterdaadje dus afgelopen vrijdag. Bizar. Dat je zo’n gast ook betrapt. Heb je toch helemaal geen zin in? Moet wel een echte viezerd zijn. Je gaat dan toch doordenken over zo’n gast. Hoe ziet zijn onderbroek eruit? Hoeveel papiertjes gebruikt hij het afvegen, wat is sowieso zijn stoelgang? Want dat je elke keer bij Go Ahead Eagles heel nodig moet is ook apart. En hoe gaat zoiets bij hem thuis? Of zou hij daar wel heel erg netjes zijn. Met automatische spray, vochtige doekjes en brilcleaners en al. Ik hoop binnenkort op een goed interview met hem in de Stentor.

Nu lekker twee weekjes niks. Uitrusten van die pittige vrijdagavonden. Ben ik wel aan toe.

Roodgele Groet,

Buitenkantje Links

In ‘Roodgele Brieven’ gaan bloggers http://www.niettekraken.nl/ en Buitenkantje Links in op de laatste ontwikkelingen rondom Go Ahead Eagles

Geef een reactie

