Roodgele Brieven (63) : Bijna in een flow

Hey Niet te Kraken,

Interessant nieuws over jullie digitale museum. Je moet wat inderdaad, als er verder geen plek is, behalve het supportershome. Ik ben benieuwd naar gekke dingetjes die jullie bij elkaar gespaard hebben. Vreemde bekers, unieke programmaboekjes of shirts waar we het bestaan niet eens vanaf weten. Over musea gesproken. Ik las vandeweek dat Hagenees John van Zweden zijn spullen allemaal op ging halen uit het FC Den Haag museum. Dit allemaal omdat die gekke Chinees daar nu aan het roer zit. Hij vertrouwt het niet meer, is bang dat hij straks misschien dingen kwijt is. Toen eens een documentaire over hem gezien over zijn verzameling van FC Den Haag en Swansea City. Dat verzamelen gaat ook wel vrij ver. Weleens het verhaal gehoord dat hij met een leverancier van shirts ging bellen omdat die gehoord had dat er een misdruk was van een shirt. Wilde hij dan ook hebben. Zo heb je er van Go Ahead Eagles misschien ook nog wel een paar van die aparte shirts. In de jaren negentig speelde ze eens met ‘Eagles tegen racisme’ op het shirt. Een verschrikkelijk plakkaat was dat. Het shirt van de bekerwedstrijd in Eindhoven tegen PSV is ook zo uniek. Volgens mij hebben ze maar twee keer in dat lichtblauwe shirt gespeeld. Vrij uniek dus. Zo zal je vast nog wel meer shirts hebben die ik nu even vergeet.

racisme

En zo zal het shirt van volgend seizoen ook een soort van uniek zijn over tientallen jaren, behalve dan dat er waarschijnlijk meer dan duizend van zullen zijn. Dat lichtblauwe bekershirt zijn er zestien van. (En als iemand die kwijt wil, ben ik er voor je, maar dit even terzijde). Maar mijn naam zal erop staan inderdaad. Toch leuk voor later. Ik ga er vanuit dat mijn naam een prominente plek krijgt, maar als die net wat lager of hoger zit maakt me dat niet zo veel uit. Ik ben niet zo’n mierenneuker. Het slaat wel aan hè. Meer dan vierduizend seizoenkaarthouders al. Ik vind het veel en ben er best verbaasd over. Kan straks weer die hele ‘gloryhunterstheorie’ de prullenbak in als blijkt dat vrijwel iedereen zijn seizoenkaart verlengd heeft. Ik trek trouwens ook geen shirts aan hoor. Dat doe ik alleen op Footballshirt Friday. Ik koop ze wel alle drie overigens. Ik vouw ze netjes op en dan gaan ze de kast in, bij de rest van de collectie.

lichtblauw

Stel je voor dat het dit seizoen helemaal uit de hand loopt en we echt in een flow terecht komen. Dan kunnen we meteen na die laatste wedstrijd de IJsseltribune afbreken. Zoeken we even naar de klok, die eronder verstopt is, en dan meteen omhoog bouwen met die zooi. Gelijk trekken met de Leo Halle tribune en daar veel kaarten voor verkopen. Nee, ik loop hard van stapel. Slaat allemaal nergens op, want een paar maanden geleden was het allemaal nog drama. Maar aan de andere kant: Als Kenny Teijsse al goals begint te maken (en best goede ook), dan kunnen er nog meer wonderen gebeuren. Ik was ‘off the record’ niet altijd positief over de harde werker, maar ik kan nu niet anders dan positief zijn toch? Dat eerste doelpunt in Helmond was fantastisch. Goede voorzet van Maatsen, die steeds beter wordt, op Teijsse die met een perfecte knik het afmaakte. Uit het boekje!

Het worden interessante weken. Had jij gedacht in de winterstop? Nee hè. Niemand denk ik. Volgens mij kunnen we spreken van een Hans de Koning effect…

Roodgele Groet,

Buitenkantje Links

In ‘Roodgele Brieven’ gaan bloggers http://www.niettekraken.nl/ en Buitenkantje Links in op de laatste ontwikkelingen rondom Go Ahead Eagles

One thought on “Roodgele Brieven (63) : Bijna in een flow

Geef een reactie

