Roodgele Brieven (65) : Nog een weekje geduld

Hey Niet te Kraken,

Lekker hè, zo’n vrije dag. Ik lag al om half negen in de zon, een beetje te luieren. Goed te doen. Luieren kunnen onze jongens van Go Ahead Eagles even niet. Ze moeten aan de bak de aankomende twee weken. Het kan allemaal snel gaan. Binnen een poep en een scheet kunnen we een Eredivisieclub zijn. Het blijft merkwaardig allemaal wat een trainerswissel te weeg kan brengen. Wees eerlijk. Wij hadden er gedurende het seizoen even geen vertrouwen meer in, maar alles is gedraaid. Gelukkig maar. Ik zag Hans de Koning deze week nog lopen. Hij oogde relaxed, maar ik heb hem eigenlijk ook nog nooit gestrest gezien. Dat is wel een mooie eigenschap. Ik hou wel van relaxte mensen. Dat drukke gedoe zal allemaal wel. Denk dat De Koning ook een type is die op z’n tijd rustig op de bank in de zon ligt.

Je zei in je vorige brief dat je complimenten wilde uitdelen aan de mensen die De Koning aangesteld hebben. Maar is het allemaal niet gewoon toeval? Ten eerste was Decheiver vrij lang verantwoordelijk. Supporters werden steeds meer tevreden over hem, dus was er even tijd om te overbruggen en gingen al geluiden over een stroman. Pas na een week of drie was daar De Koning. Als het allemaal echt een bewuste keus was geweest was de Koning er twee dagen na het definitieve ontslag van Demmers er al wel geweest toch? Of al voor dit seizoen natuurlijk, want toen was de beste man ook al vrij. Volgens mij is het echt heel lastig om de juiste trainer te vinden. Helemaal hier in Deventer, waar het publiek vrij veel verwacht. We hebben veel diverse types hier gehad. Allemaal kregen ze kritiek. Ook Ten Hag was niet heilig, ondanks dat het later een topper werd. Andries Ulderink heeft ook veel stront gekregen, terwijl het een vakman bleek te zijn. Joop Gall was geen goede match, en daar dachten van tevoren ook van dat die hier zou passen met zijn bravoure. Foeke Booy liet het na een eerste goede seizoen ook lopen. Demmers bleek te onervaren te zijn, maar ook hij, los van zijn eerste interview voor Cambuur misschien, best betrouwbare teksten. Volgens mij blijft het altijd een gok zo’n nieuwe trainer.

De spelers hebben een lekkere week gehad. Beetje trainen, woensdag kinderen de fijne kneepjes van het vak aanleren en morgen dan een oefenpotje. Het lijkt de beste voorbereiding op volgende week. Aan de ene kant is het wel jammer dat er een week tussen zit, want dan ben je misschien net uit die flow. Aan de andere kant kunnen ze nu mooi allemaal topfit worden. De velden worden weer beter en de temperatuur ook hè. Perfect voor mooiweervoetballers. Lekker hoor. Ik heb ook echt zin in die pot tegen VVV. We gaan toch gewoon wraak nemen tegen die gasten. Hier werden we redelijk weggetikt, maar daar in Venlo waren we zeker niet minder, maar verloren wat knullig door een blunder van Cummins en een stomme goal in blessuretijd. Het gaat dan snel hè. Vrijdag-maandag-donderdag en zondag weet je al wat de bedoeling is voor volgend seizoen. En dan ga ik voor het gemak even uit van een overwinning tegen VVV.

Ik las trouwens in een magazine van het Burgerweeshuis dat voorzitter Edwin Lugt qua muziek van funk, soul, r&b en heavy funk houdt. Als voorbeeld noemde hij Parliament Funkadelic. Die ga ik nog even opzoeken op Spotify. Is toch een beetje dansmuziek allemaal. Zie jij de voorzitter al lekker dansen? Heupjes los enzo. Dat lijkt me dan interessant om te volgen. Over muziek gesproken. Kan jij je nog dat concert in De Adelaarshorst, ergens begin 2000 herinneren? Met allemaal van die Hollandse zangers. Volgens mij kostte dat dan 35 euro ofzo. Zelf glipte ik op het einde even binnen, want zoveel geld ga ik daar niet voor betalen. De hele zestienmeter aan de Leo Halle kant was toen naar de kloten, door een lomp groot podium.

Geen idee wat het bovenstaande met de aankomende playoffs te maken heeft, maar ik moest er opeens aan denken. Nu nog even een weekje geduld hebben dan maar.

Roodgele Groet,

Buitenkantje Links

In ‘Roodgele Brieven’ gaan bloggers http://www.niettekraken.nl/ en Buitenkantje Links in op de laatste ontwikkelingen rondom Go Ahead Eagles

Geef een reactie

