Roodgele Brieven (67) : Voorspellen maar

Hey Niet te Kraken,

Ik moest even bijkomen van al dat enthousiasme in je vorige brief. Je hebt het te pakken hè. Ik heb de brief even naast me neer gelegd na de eerste keer lezen. Kon het bijna niet aan. Daarna heb ik het nog een keer gelezen en ik moest nog een keer bijkomen. Het virus is echt heel heftig. Jij hebt er echt zin in. Durft zelfs al de Brink te noemen. Dat gaat echt ver hoor. Doe rustig deze week zou ik zeggen. Maak het niet te gek. Misschien kan het geen kwaad even met beide benen op de grond te gaan staan. Heel even relaxen gewoon. Volgens mij ben je daar aan toe.

concert1

In de vorige brief haalde ik dat concert aan begin jaren 2000. Prachtig dat je daarna op social media nog die flyer stuurde. 2003 was het dus. Een concert georganiseerd om zo veel mogelijk geld te verdienen voor de club. Een prachtig idee. Maar dan die line-up hè. Allereerst ben ik een absolute muziekliefhebber, vooral de wat hardere genres, met gitaren. Maar ik ben niet blind, of doof is misschien beter gezegd, en weet best welke bands goed in de markt liggen. En die line-up van 2003 is niet beroerd hoor. Het mag best gek genoemd worden dat dit concert, of misschien moeten we het wel een festival noemen, geflopt is. Want het was niet druk kan ik me nog wel herinneren. Van Dik Hout is geen onbekende band. Blof, met zo’n gekke O met zo’n streepje er doorheen, die ik niet op het toetsenbord kan vinden, is een van de grotere bands in Nederland. Dat was toen volgens mij ook al wel zo. Verder had je dan ook nog Sita en haar band. Sita was toen hot door het programma Starmaker. Ze was hele dagen ‘Happy’. Net als jij lijkt te zijn. En dan René Froger met zijn Frogettes erbij. De Toppers bestonden toen nog niet, dus moesten ze het allemaal nog solo doen. Froger sloot de avond af volgens mij, met een soort ‘in ons café gevoel’. Iedereen dronken en los op zijn nummers. En dan vergeet ik Rowwen Heze nog. Van ‘Bestel mar, bestel mar, bestel mar’. Ook een kraker hoor. Achteraf verbaas ik me heel erg over deze dag. Is toch een uniek iets geweest, een concert in het stadion. Volgens mij zijn die er verder nooit geweest. Maar volgens mij dwaal ik een beetje af.

Ik heb ook mijn kaartje voor vrijdag uiteraard al in huis en ik heb ook best zin hoor, maar zo vroeg kan ik nog niet enthousiast zijn. Vandaag nog even stukjes gezien van De Graafschap. Dat moet dan na VVV de tegenstander worden. Houden toch Ajax op een gelijkspel. Dat is best knap. Verder interesseert me het niet veel wie er kampioen is geworden. Het verandert mijn leven niet ofzo. Het is alleen iets rustiger op de timeline op Facebook.

Weet je trouwens aan wie ik moest denken net? Mawouna Amevor, de meest emotieloze juichende speler ooit. Daar ben jij fan van toch? Heeft geen gelukkig seizoen gehad daar in Nottingham. Zag dat zijn oud-trainer Moniz naar FC Eindhoven gaat. Dan weet jij al wel waar hij volgend seizoen speelt. Nou dwaal ik weer af overigens.

Misschien moeten we maar gewoon een voorspelling gaan doen. Thuis VVV wordt heel lastig, maar we winnen met 2-1. Bam!

Roodgele Groet,

Buitenkantje Links

In ‘Roodgele Brieven’ gaan bloggers http://www.niettekraken.nl/ en Buitenkantje Links in op de laatste ontwikkelingen rondom Go Ahead Eagles

Geef een reactie

