Roodgele Brieven (69) : We gaan ervoor

Hey Niet te Kraken,

Die wedstrijd in Venlo kan ik me nog wel goed herinneren. Niets is mooier om een Eredivisieclub eruit te knikkeren. Voor mijn gevoel was VVV toen ook wat arrogant, maar dat zou vast met mijn beleving te maken hebben. Er was die dag een prima zonnetje en iedereen die mee was was in een opperbeste stemming. We scoorden ook al snel de 0-1, waardoor het snel beslist was.

image

Die beelden van supporters in de hekken waren prachtig natuurlijk. Daar doe je het als supporter allemaal voor. In de hekken klimmen is het mooiste wat er is, als je een beetje lenig bent tenminste. Ik zou het een houten Klaas niet aanraden die hekken in Venlo. Ze zijn best hoog. Erin klimmen lukt vaak nog wel, maar de terugweg is zwaar. Heb je hulp nodig van je vrienden. Bij een overwinning zullen de supporters er weer in klimmen, daar ben ik van overtuigd.

En we doen nog mee hè. 1-0 is een prima uitslag. Ik heb de samenvatting vandaag nog even nagekeken. Zo’n wedstrijd beleef je in het stadion toch heel anders, merk ik dan altijd weer. Er gaat vrij veel langs me heen. Je kijkt op je telefoon, discussieert met je buurman, moet een keer of twee pissen. Beide ploegen kregen wel een paar opgelegde kansen. Eigenlijk is het raar dat het maar 1-0 is geworden. Het had ook 4-3 kunnen zijn geweest. Ik had wel het idee dat Go Ahead Eagles het vooral de eerste helft net even wat moeilijker had dan de voorgaande weken. Er werd iets meer vernuft gevraagd, omdat VVV gewoon een aardige ploeg heeft. Waar de voorbije weken de zijkanten zeer gevaarlijk waren, viel dat vrijdag een beetje tegen. Ook het Venlose centrum zat aardig op slot en dan kom je er ook achter dat ons middenveld vooral stofzuigt. Dat deden ze perfect trouwens. Maar creativiteit hoef je er niet te verwachten. De tweede helft werd het allemaal wat beter, helemaal met het publiek erachter.

image

Het was smullen hè. Iedereen deed mee. Ik hou overigens niet zo van die teksten dat het allemaal ouderwets was. Het was gewoon goed. Als je spelers volle bak ziet gaan, gaan de supporters daar simpelweg in mee. Dat is logische wisselwerking.
Maar morgen wordt het nagels bijten denk ik ook hoor. We zijn niet zo ver dat we VVV meteen even bij de strot pakken denk ik. Het elftal is totaal niet te vergelijken met het seizoen met Ten Hag en Promes. We moeten gewoon heel veel geluk hebben, net als De Graafschap dat vorig seizoen had. Dat is verder geen schande, dat is de realiteit.

Op moment van schrijven is het 17.23 uur. Morgen rond deze tijd zijn we aan het verlengen, of penalty’s aan het nemen, of zit het seizoen erop of gaan we voor een heerlijke stressweek, waarin we echt alle ins en out en gaan volgen. Maar laat ik niet op de zaken vooruit gaan lopen. Eerst een lekker bord patat, met twee frikandellen.

Roodgele Groet,

Buitenkantje Links

In ‘Roodgele Brieven’ gaan bloggers http://www.niettekraken.nl/ en Buitenkantje Links in op de laatste ontwikkelingen rondom Go Ahead Eagles

Geef een reactie

