Roodgele Brieven (43): Officieel klaar mee

Hey Niet te Kraken,

Nou, het is zo ver. Ik ben er officieel klaar mee. Met uitwedstrijden, met de spelers, met de trainers, met alles en iedereen. ‘Eagles till I die’ zeggen we altijd. Dat is ook wel zo, maar er zijn fases dat je helemaal niks hebt met de club. Dit is zo’n moment. Ik vind het allemaal prima. Ze zoeken het maar uit met z’n allen. Ik neem aan dat ze ergens wel doorhebben dat het zo niet verder kan.

Ik ben geweest gisteren. Had ik niet moeten doen. Zo’n wedstrijd is dan een verplichte autocombi. Achilles speelden we tegen hè. Amateurs! Hebben amper supporters. Maar daar moet je dan met allerlei regeltjes heen. Vier dagen van tevoren opgegeven. En op de dag zelf naar een parkeerplaats onderweg rijden om je kaartje om te wisselen. Om te wisselen voor wie? Wie bedenkt het? Dan rij je naar Groesbeek, waar echt geen hond op straat is. Ook amper politie trouwens. Ik kan er niet bij dat zo’n wedstrijd niet vrij te bezoeken is. Waarom in godsnaam restricties voor zoiets? Het is voetbalwedstrijden bezoeken anno 2016. Ik weet het allemaal. Trap er regelmatig in. Zou ook vast nog wel een keer gebeuren, maar het is zo verschrikkelijk triest allemaal. En dan kom je op een sportpark terecht. Niet meer niet minder. Alle veiligheidsmaatregelen slaan helemaal nergens op. Een lachertje. We trappen er allemaal in.

Maar je weet het hè. Als Go Ahead Eagles in deze klotefase zo’n pot in Groesbeek moet spelen, gaan ze die verliezen. Helemaal met deze persoonlijkhedenloze selectie. Het zijn allemaal nobody’s, stuk voor stuk emotieloos. Natuurlijk zullen er vast een paar zijn die wel balen van de situatie, maar ik zie het niet terug. Dan houdt het voor mij op. En helemaal als de trainer dan nog de slechtste voetballer ooit erin gooit om de boel voorin te forceren. Dan wil je naar huis. Dan weet je dat het gespeeld is. Na de wedstrijd neemt ook niemand de moeite de supporters te woord te staan. Ik weet ook wel dat er niks zinnigs besproken kan worden op zulke momenten, maar neem in ieder geval de moeite. Knik ja en amen als supporters vol emotie je erop willen wijzen hoe het anders moet. En veeg daarna het speeksel van die boze supporter van je gezicht. Maar helemaal niets van dat. De spelers bleven op afstand, minimaal dertig meter.

Maar gelukkig is er een vacature van Technisch Manager de deur uit. Blijkbaar zijn de lijntjes die we hebben met voetbalmensen niet goed genoeg, dat we er op internet een vacature uit moeten gooien. Ik vind dat raar. Het lijkt me dat de voetbalwereld niet zo heel groot is. Als je zoveel met voetbal bezig bent weet je toch precies wie zo’n functie ambieert? Het lijkt me dat er in die kringen over gepraat wordt. Het komt zo treurig over zo’n vacature. ‘We weten het ook niet meer’ denk ik dan aan. Maar misschien is dat ook wel zo.

Vanochtend las ik dat de raad van commissarissen bij elkaar gaat komen om de situatie te bespreken. Ik wens ze veel succes. Nemen jullie dit seizoen ook mee in jullie presentaties van ‘Niet te Kraken on tour’? Ik zou het doodzwijgen.

Roodgele Groet,

Buitenkantje Links

In ‘Roodgele Brieven’ gaan bloggers http://www.niettekraken.nl/ en Buitenkantje Links in op de laatste ontwikkelingen rondom Go Ahead Eagles

2 gedachten over “Roodgele Brieven (43): Officieel klaar mee

  1. Misschien heb ik helemaal het recht niet te reageren omdat ik dit seizen geen seizoenskaart meer heb en dus behoor tot categorie “sjaak afhaak ” hier heb ik maar 1 reden voor. Heb het nooi in deze trainer zien zitten, ook niet als assistent van Foeke. Tis een egoistische matenaaier, Judas, Mes in rug Booy na die tijd. Alleen maar om zelf trainer te worden. In 40-45 zou ie volgens mij zo aansluiten bij de NSB

Plaats een reactie